• وبلاگ ایونت باکس
  • بررسی سالن های همایش
  • درباره
  • تماس با ما
  • EN
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
ایونت باکس | سامانه آنلاین برای تمامی رویدادها
ارسال مطلب
مشاهده تقویم
ایونت باکس | سامانه آنلاین برای تمامی رویدادها

قدم بعدی شرکت در یک نمایشگاه چیست؟

مصاحبه, مقالات / by دبیرخانه / اسفند ۲۸, ۱۳۹۵

هر چند وقت یک بار ما هزینه هایی چه مالی و چه زمانی برای شرکت در نمایشگاه های مختلف انجام می دهیم. هدف های مشخصی نیز در ازای این هزینه ها داریم: افزایش فروش، مطرح شدن و معرفی برند، جذب مشتریان جدید و حتی جذب نیروی انسانی حرفه ای.

اما معمولا با تمام شدن نمایشگاه، غرفه خود را جمع کرده و می رویم و پیش خود می گوییم که این نمایشگاه آنجور که باید به ما کمکی نکرد و حتی فکر می کنیم که ای کاش وقت و پول خود را تلف نمی کردیم و در این نمایشگاه شرکت نمی کردیم.

با اینکه این مسئله در مواردی درست است و برخی نمایشگاه ها نتیجه مطلوب ما را ندارند، اما معمولا این ما غرفه داران هستیم که از پتانسیل کامل یک نمایشگاه و شرکت کنندگان آن استفاده نمی کنیم.

یکی از بزرگترین اشتباهات ما این است که فکر می کنیم کار اصلی ما در زمان برگزاری نمایشگاه است، در حالی که وظیفه اصلی ما بعد از نمایشگاه تازه شروع می شود!

در هر نمایشگاه ما با عده ای مشتری بالقوه و عده ای که مشتری ما نخواهند بود روبرو می شویم. ما باید از این فرصت استفاده کرده و حداکثر استفاده را از تمام جمعیت و امکانات نمایشگاه ببریم. در اینجا به چند نکته مهم برای دوران وس از نمایشگاه می پردازیم:

استفاده از CRM در نمایشگاه

اینجا یک تقلب بکنیم و به زمان برگزاری برگردیم. در زمان نمایشگاه تمام کسانی، تکرار می کنم تمام کسانی، که از غرفه شما بازدید می کنند را به صورت دیجیتالی در CRM خود ثبت کنید. (بهتر است بدون CRM اصلا شرکت نکنید و پول خود را دور نریزید.).

CRM ها به شما کمک می کنند که در زمان متوجه شوید که چه کسی از بازدیدکنندگان به مشتری شما تبدیل شده و چه کسی نشده و مهمتر از این، چرایی هر کدام از اینهاست. چرا برای مثال ۲۰٪ فقط تبدیل به مشتری شده اند و متوسط چقدر درآمد برای شما به ارمغان آورده اند. اگر از این سیستم ها به درستی استفاده کنید، راه حل بازاریابی و مارکتینگ بعدی خود را در قلب آنها خواهید یافت.

تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل با شخصی سازی

همه انسانها، در تمامی صنعت ها، دوست دارند که خاص با آنها برخورد شود. جوری که با دیگران برخورد نمی شود. پس از نمایشگاه با آنها تماس بگیرید و یا ایمیل و پیامک کاملا شخصی، نه شرکتی، بزنید. حالشان را بپرسید و در مورد سوالاتی که خود آنها شخصا در زمان دیدن غرفه شما پرسیده اند، اطلاعات بیشتر دهید.

حتما محصول جدید از خود را که می دانید به کار آنها می خورد به آنها معرفی کنید و بگویید چرا این محصول شما به درد آنها می خورد. این چرایی بسیار مهمتر از قیمت و امکانات است. مشتری را توجیه کنید که با استفاده از محصول شما چندین برابر هزینه خود را به دست خواهد آورد.

شخصی سازی یادتان نرود، خود شما هم از نانوایی که اسم شما را می داند و احوالتان را می پرسد، بیشتر خرید می کنید، حتی اگر گرانتر از سایرین باشد.

nps-scheme

نظرسنجی و روش NPS

در زمان نمایشگاه از تمام کسانی که از غرفه شما بازدید می کنند، نظرسنجی کنید. نظرسنجی باید بسیار کوتاه و جذاب باشد و از سوالاتی که به نفع خودتان است پرهیز کنید. شما واقعیت را می خواهید وگرنه تنها به خود خیانت کرده اید.

اپلیکیشن های زیادی برای انجام نظرسنجی وجود دارد. از نظرسنجی سنتی و کاغذی بپرهیزید، حتی خودتان هم آنها را نمی خوانید.

بهترین تجربه خود من با نظرسنجی NPS بر روی تبلت بوده است. این نظرسنجی فقط دو سوال دارد:

  1. از ۰ تا ۱۰ چه نمره ای به غرفه ما می دهید؟
  2. چرا؟

همین!

خلاصه نتیجه نیز بدین شکل است:

  • کسانی که ۰ تا ۶ می دهند، اصلا از غرفه شما خوششان نیامده است! دلیل را در سوال دوم جویا شوید و برطرف کنید
  • کسانی که ۷ یا ۸ می دهند، با غرفه ارتباط برقرار کرده اند اما احتمالا تبلیغ شما را به عنوان یک شرکت خوب پیش دوستان خود نمی کنند، به این فراد بسیار توجه کنید و سعی کنید با پیشنهادهای ويژه نمره خود را بهتر کنید
  • کسانی که ۹ یا ۱۰ می دهند. تبریک! این افراد نه تنها مشتری وفادار شما می شوند بلکه شما را به دیگران نیز معرفی می کنند.

نظرسنجی و بازخورد مردم مهمترین ابزار شما برای پیشرفت است.

کسانی که هیچوقت مشتری شما نخواهند شد، مشتری شما هستند

همه عده قابل توجهی را میبینیم که به غرفه ما سر می زنند و حتی یک درصد احتمال اینکه مشتری با باشند نیز وجود ندارد. این به این معنا نیست که به آنها نباید توجه کرد، اتفاقا برعکس!

کسانی که مشتری ما نخواهند بود، میتوانند به رسانه رایگان ما تبدیل شوند و ما را به صورت رایگان به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد بدهند که آنها مشتری بالقوه ما هستند.

پس به آنها برسید و حتی تخفیف های خاصی برای آنها قائل شوید و با روش های مختلف سعی کنید خاطره خوبی از غرفه شما در ذهنشان بماند، حتی اگر آن خاطره یک شکلات باشد.

 

این مقاله توسط فرخ شهابی نژاد از موسسان ایونت باکس نوشته شده در ماهنامه عصر نمایشگاه به چاپ رسیده است.

عصر نمایشگاه

 

ابر تگ
  • استفاده از CRM
  • ایران
  • تکنولوژی
  • تهران
  • کنفرانس
  • نظرسنجی NPS
  • نمایشگاه
  • نمایشگاه بین المللی
  • نوآوری
Rating
2635
views
0
نظرات
Recommend to friends
  • Twitter
  • Facebook
  • Pinterest
  • Google Plus
  • Instagram
YOU MIGHT ALSO LIKE
  • تهران, سالن های همایش
    شهریور ۱۷, ۱۳۹۸
    لیست سالن های همایش تهران
  • عمومی
    مرداد ۰۳, ۱۳۹۶
    کلاس های آنلاین آیلتس از راه دور و وبینار
  • اخبار
    خرداد ۲۴, ۱۳۹۶
    کارگاه آموزشی فرصتهای تجاری در اینترنت اشیا
  • مقالات
    اردیبهشت ۰۳, ۱۳۹۶
    راه حل های دیجیتال مارکتینگ برای نمایشگاه ها – قسمت اول
  • مقالات
    اسفند ۱۶, ۱۳۹۵
    نمایشگاه نماد صنعت خود است، اما نه هر نمایشگاهی
  • مقالات
    اسفند ۰۲, ۱۳۹۵
    نکاتی برای انجام مستندسازی چابک
  • اطلاعیه ها
    آذر ۱۳, ۱۳۹۵
    تداکس تهران به پایتخت صبح بخیر می گوید – TEDxTehran2016
  • اخبار
    آبان ۱۲, ۱۳۹۵
    سومین سمینار آموزشی آچارهای پولساز کارآفرینان، تکنیک‌های پیشرفته بازاریابی و کارآفرینی
  • اطلاعیه ها
    آبان ۰۳, ۱۳۹۵
    اپلیکیشن تقویم ایونت باکس از مرز دو هزار دانلود گذشت
  • اطلاعیه ها
    شهریور ۱۳, ۱۳۹۵
    ایونت باکس یک ساله شد!
  • عمومی
    شهریور ۰۳, ۱۳۹۵
    «پنجه» مجموعه سمینارهای تخصصی نگرش اُرف-شول‌وِرک
  • نکات
    مرداد ۱۹, ۱۳۹۵
    ۳ راه بازاریابی دیجیتال برای جذب شرکت کننده قبل از برگزاری رویدادها
  • عمومی
    مرداد ۱۶, ۱۳۹۵
    پنجمین استارتاپ تریگر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد
  • اخبار
    مرداد ۱۶, ۱۳۹۵
    «پنجه» پنجمین کارگاه تابستانی تربیت مربی موسیقی کودک آدمک
  • اخبار
    مرداد ۱۱, ۱۳۹۵
    برگزاری مراسم جشن ۵۰۰ هزار مقاله در ویکی‌پدیای فارسی
  • اخبار, مصاحبه
    مرداد ۰۶, ۱۳۹۵
    برای زمانه رادیکال ، هنر رادیکال نیاز داریم (مصاحبه اختصاصی)
  • اخبار
    مرداد ۰۵, ۱۳۹۵
    نقدی بر نمایش تئاتر مستاجر
  • اخبار
    تیر ۲۳, ۱۳۹۵
    رویدادهای برگزیده ایران در ماه جولای
  • اخبار
    تیر ۲۰, ۱۳۹۵
    آژانس خلاقیت بی تم: اولین نشست تشکیل تیم برای استارتاپ
  • عمومی
    تیر ۱۵, ۱۳۹۵
    مصاحبه ایونت باکس با دیپ هاوس تهران
  • اخبار
    تیر ۱۲, ۱۳۹۵
    اصفهان، میزبان نخستین مسابقات رسمی بازی های رایانه ای کشور
  • مقالات
    خرداد ۲۹, ۱۳۹۵
    نقش جمع سپاری در بازآفرینی اهمیت گردشگری ایران
  • اخبار
    خرداد ۲۶, ۱۳۹۵
    برگزاری نخستین کنفرانس جمع سپاری و اقتصاد مشارکتی در ایران
  • اخبار
    خرداد ۱۹, ۱۳۹۵
    دومین سمینار کارآفرینی و استارتاپ در سقز برگزار شد
  • مقالات
    اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۵
    ضرورت پلتفرم های نوآوری آزاد برای شرکت های جهانی (بین المللی)
  • اخبار
    اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۵
    شرکت تحقیقات بازار آلمانی GfK، جزئیات خدمات خود در ایران را اعلام کرد
  • مقالات
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۵
    معرفی جمع سپاری – موارد استفاده از جمع سپاری
  • اخبار
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۵
    برگزاری کارگاه آموزشی گرافیک در دانشگاه تهران
  • مقالات
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۵
    آشنایی با مفهوم جمع سپاری – قسمت اول
  • اطلاعیه ها
    اردیبهشت ۰۶, ۱۳۹۵
    برگزاری کارگاه فشرده IELTS توسط موسسه بین المللی International House
  • اخبار
    اسفند ۲۳, ۱۳۹۴
    نخستین همایش کارآفرینی و استارتاپ در بانه برگزار شد
  • اخبار
    اسفند ۱۵, ۱۳۹۴
    مدیریت بدون دغدغه رویداد
  • اخبار
    اسفند ۱۴, ۱۳۹۴
    خلاصه ای از جلسه دوم سری جلسات صبحانه ایراتل ونچرز
  • اخبار
    اسفند ۱۰, ۱۳۹۴
    مهم‌ترین دستاوردهای همایش بین‌المللی سفر پاک
  • مقالات
    اسفند ۰۵, ۱۳۹۴
    جلسات صبحانه ایراتل ونچرز
  • اخبار
    اسفند ۰۲, ۱۳۹۴
    شعبه رسمی آکادمی آموزش هتلداری لوزان در اصفهان تاسیس می‌شود
  • اخبار
    بهمن ۳۰, ۱۳۹۴
    برترین مشاوران هتلداری و گردشگری جهان به اصفهان می‌آیند
  • عمومی
    بهمن ۲۴, ۱۳۹۴
    همایش بین المللی سفر پاک با سخنرانی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود
  • اخبار, اطلاعیه ها
    دی ۲۹, ۱۳۹۴
    CSW Summit Tehran به سوی انگیزش اکوسیستم جمع سپاری در خاورمیانه
  • مقالات
    دی ۲۷, ۱۳۹۴
    داستان تداکسیِ من: ناشناخته‌های حرف اکس
دسته‌ها
  • اخبار
  • اطلاعیه ها
  • تهران
  • سالن های همایش
  • عمومی
  • مصاحبه
  • مقالات
  • نکات
نوشته‌های تازه
  • لیست سالن های همایش تهران
  • کلاس های آنلاین آیلتس از راه دور و وبینار
  • کارگاه آموزشی فرصتهای تجاری در اینترنت اشیا
  • راه حل های دیجیتال مارکتینگ برای نمایشگاه ها – قسمت اول
  • قدم بعدی شرکت در یک نمایشگاه چیست؟
برچسب ها
ACM Crowd CrowdCast Crowdfunding Crowdproduction Crowdsourcing crowdsourcing week Crowdstorm CSW CSWTehran Deap House Deep House Tehran electronic music fintech GfK IELTS IELTS- آیلتس- زبان انگلیسی- کارگاه- مؤسسه بین المللی IFTGA inDesign IOT outsourcing Photoshop SALAMIRAN Sharif Accelerator TED TEDx TEDxTehran Tehran Nights UFI WFTGA WFTGA2017 آدرس سالن های همایش تهران، سالن های کنفرانس در تهران آدمک آزمون آموزش آموزشی آکادمی اتریش ارف استارتاپ استفاده از CRM اصفهان اطلاع رسانی اقتصاد اشتراکی اقتصاد مشارکتی اُرف-شول‌وِرک، موسیقی کودک، آدمک، پنجآدمک، سمینار اپلیکیشن اکوسیستم ایده ایراتل ایراتل ونچرز ایران اینترنت ایونت ایونت باکس ایونت باکس 2 بارش فکری جمعی بازار بازاریابی بازاریابی دیجیتال بازرگانی بازی بازی الکترونیکی بانه برنامه ریزی رویداد برونسپاری بهترین سالن های همایش تهران بین المللی تئاتر تامین حمایت مالی تامین مالی جمعی تبریز تجارت الکترونیک تحقیقات تخصصی تد تداکس تربیت مربی تقویم تقویم رویدادها تهران توریسم تولد تولید جمعی تکنولوژی تیر تیم تیم سازی ثبت نام جذب سرمایه جشن جلسات جمع سپاری جمعیت جولای حمل و نقل خاورمیانه خلاقیت دانشجو دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه صنعتی شریف دست آوردها دیپ هاوس دیپ هاوس تهران راهنمای گردشگری روتانا رویداد رویدادهای برتر زبان سالن های همایش سالنهای همایش تهران سالن های همایش غرب تهران ستاک سرمایه جمعی سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر سفر سقز سمینار سنندج سوییس سی سرو شب های تهران شرکت در نمایشگاه شول‌ورک صبحانه عصر نمایشگاه غرفه داران نمایشگاه فارسی فاممت فتوشاپ فراخوان جمعی قیمت سالن های همایش تهران لوزان لیست سالن های همایش تهران لین کافی مارکتینگ ماشین هوشمند مدیریت مدیریت رویداد مسابقه مسابقه جهانی مسابقه کشوری مستاجر مشهد مصاحبه موبایل موسیقی موسیقی الکترونیک موسیقی کودک موفقیت نشست نظرسنجی NPS نمایش نمایشگاه نمایشگاه بین المللی نوآوری هتل هتلداری هتل عباسی همایش هنر هنر رادیکال هنرمند هنری هیبرید وبینار آیلتس ویکی پدیا پادکست پاک پنجه کارآفرین کارآفرینی کارگاه کارگاه آموزشی اینترنت اشیا کتابخانه ملی ایران کردستان کلیک کمپین کنسرت کنفرانس کنفرانس بین المللی کنوانسیون کنگره گالری گالری محسن گرافیک گردشگر گردشگری یک سالگی
سالن های بررسی شده
  • بالاترین امتیاز
  • آخرین
  • وبلاگ ایونت باکس
  • بررسی سالن های همایش
  • درباره
  • تماس با ما
  • EN

Copyright 2023 © Eventbox, Inc. All Rights Reserved