۳ راه بازاریابی دیجیتال برای جذب شرکت کننده قبل از برگزاری رویدادها
نکات / by دبیرخانه / مرداد ۱۹, ۱۳۹۵

فرض کنید برای برگزاری یک رویداد ماهها وقت گذاشته اید. سخنرانان و مهمانهای ویژه همه مشخص شدهاند، برنامههای سرگرم کننده تدارک دیده شده و حالا وقت معرفی رویداد خود به دنیا است. اما دنیا پر از رویدادهای مختلف و جذاب است و شما کار سختی برای جذب مخاطب دارید. شما چگونه می توانید رویداد خود را معرفی کنید و مهمتر از آن چگونه باید توجه شرکت کنندگان را جلب کنید؟
سه استراتژی قبل از رویداد برای جذب شرکتکننده پیشنهاد میشود. بعضی از این استراتژیها با بازاریابی دیجیتال گره خوردهاند. شما میتوانید از قدرت دیجیتال مارکتینگ در جهت شناسایی و جذب مخاطب استفاده کنید و آنها را به شرکتکنندگان رویداد خود تبدیل کنید.
- شبکههای اجتماعی را در دست بگیرید.
- یک حرکت دیوانه وار انجام دهید.
- کمپینهای آنلاین را به فضای آفلاین ببرید.
۱. سه راه برای در دست گرفتن شبکههای اجتماعی:
صرف نظر از اینکه رویداد شما آنلاین است یا آفلاین، استفاده از قدرت شبکههای اجتماعی برای درگیر کردن شرکت کنندگان در رویداد شما نهایتا باعث ایجاد یک ارتباط دو طرفه بین آنها و برند شما خواهد شد.
بازاریابی شبکههای اجتماعی چیزی فراتر از به کار بردن اسم برند شما در هشتگ ها یا ساخت صفحات طرفداری در فیسبوک و اینستاگرام است.
این سه استراتژی به منظور ساخت یک کمپین شبکههای اجتماعی برای یک رویداد ضروری است:
الف- کمپینی خلق کنید که برند شما را فریاد بزند.
برپایی یک کمپین آنلاین که از قدرت همه شبکههای اجتماعی بهره ببرد باعث میشود که محتواهای تولید شده شما در مورد رویدادتان بیشتر دست به دست شود و به صورت پویاتری برند شما به همه شناسانده شود.
ب-افراد تاثیرگذار(influencer) را هدف قرار دهید.
افرادی که اعتبار آنلاین بالایی دارند، افرادی که مخاطبان فراوانی دارند و افرادی که کانالهای شبکههای اجتماعیشان شدیدا فعال هستند میتوانند برگ برنده رویداد شما باشند. اعتماد مردم به آنها باعث میشود که آنها بهترین بازاریابان رویداد شما شوند.
ج- به حرف شرکتکنندگان گوش بدهید.
استفاده از شبکههای اجتماعی برای گوش دادن به حرف شرکت کنندگان، قبل و در حین رویداد میتواند تجربه آنها از رویداد شما را تقویت کند، اشتباهاتتان را به شما گوشزد کند و یک ارتباط دو طرفه بین آنها و برند شما به وجود آورد.
۲. یک کار دیوانه وار انجام دهید.
راحتترین کار اینست که اطلاعات رویداد خود را از طریق استراتژیهای بازاریابی که قبلا تست شده انتشار دهید. ولی اگر رسانه جدیدی پیدا یا خلق کردید و یا به صورت نوآورانهای توانستید با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید، آن زمان است که شما متفاوت بودهاید و در مورد رویداد شما بیشتر صحبت خواهد شد. از راههای دیوانه وار برای شرکت کنندگانتان دعوت نامه بفرستید…
۳. کمپینهای آنلاین را به فضای آفلاین ببرید.
زمانی که در حال انتشار و توسعه کمپین آنلاین برند خود هستید و همچنین از آنطرف استراتژیهای بازاریابی گوریلی خود (guerilla marketing: تبلیغات کمهزینه که در خیابان ها و مکانهای عمومی مانند پارکها انجام میشود) را در خیابان پیاده می کنید، تلاش کنید که این دو نوع را در هم ترکیب کنید. ماهیت رویداد ها این چنین کاری را طلب میکند. هشتگ آنلاین خود را ایجاد کنید و آن را در خیابان نمایش دهید. مردم با این کار برای استفاده از هشتگ شما در صفحات اجتماعی خود انگیزه پیدا می کنند.
برای برگزاری هر چه باشکوهتر رویداد خود، فضای آنلاین و دیجیتال را فراموش نکنید. از یک شرکت تبلیغاتی برای پیاده کردن این استراتژیها کمک بگیرید.
شرکت تبلیغاتی سیسرو، بازاریابی دیجیتال را فقط محدود به صنعت یا حوزهای خاص از کسبوکار نمیبیند و معتقد است که حتی برگزاری رویدادها نیز در دنیای کنونی نیاز مبرم به استفاده از مزیت های این بازاریابی دارد. تیم مدیریت شرکت سیسرو که پیش زمینه برگزاری رویداد را نیز دارد، در این راه به کمک شما خواهد آمد.